"DWÓJECZKA KODUJE" - innowacja pedadogiczna

Gdzie ukrył się kod? Jak go znaleźć? Jak go stworzyć?

 To pytania, na  które odpowiedzi szukają wszyscy uczniowie szkół podstawowych, ponieważ nauka programowania została wprowadzona jako obowiązkowa od września 2017 roku. Wychodząc naprzeciw potrzebom edukacyjnym  przyszłych uczniów  włączamy do zajęć dydaktycznych kolejne zabawy, wprowadzające dzieci w świat kodowania. Podstawowe zagadnienia programistyczne można wdrażać podczas zabaw - przedszkolaki  kodują  na dywanie w sali dydaktycznej, a są to zabawy z wykorzystaniem maty, kolorowych kubeczków i obrazków.
 

Zajęcia, starannie dobrane do  potrzeb i możliwości rozwojowych dzieci, rozwijają:

  • logiczne myślenie i umiejętności matematyczne,
  •  pobudzają wyobraźnię i kreatywność,
  •  uczą współdziałania.

Przedszkolaki  m.in. grają w sudoku, ustawiają wieże zgodnie z podanym kodem, bawią się z dyktandami graficznymi, wytyczają drogę do celu układając strzałki itp. Możliwości jest wiele a wszystko odbywa się w formie nauki przez zabawę.